keskiviikko 2. syyskuuta 2015

Lävistyshöpötyksiä

Mä oon nuorempana ollut aikamoinen lävistysfani ja oon haaveillut elämäni aikana jos jonkinmoisesta killuttimesta pitkin naamaa ja kehoa. Luojan kiitos en oo kuitenkaan jokaista haluamaani lävistystä laitattanut, muuten ois kasvoissa aika monta reikää ja arpea. Kasvoihin ei koskaan tullut laitatettua näkyviä koruja, mutta suusta löytyy kaksi 17-vuotiaana otettua: kielilävistys ja ylähuulen jänteestä smiley. Vähän vanhempana, 21- (tai 22-) vuotiaana laitatin vielä napakorun, jossa en kyllä enää korua pidä, kun tuli siihen lävistyskohtaan melkoiset raskausarvet raskausaikana. Korvista reikiä löytyy yhteensä 8, joista puolet on tullut itse tökittyä hakaneulalla joskus teininä. :-D (Älkää tehkö perässä!) Edelleen tykkään kyllä tietyistä lävistyksistä, enkä esim. omasta smileystäni luovu ikinä (ehkä, never say never), jos ei oo pakko. Pari, kolme vuotta sitten aloin haaveilla jostain lävistyksestä kasvoihin. Ympäristön palaute on ollut "älä ota"-tyyppistä, mutta muiden mielipiteet on muiden mielipiteitä. Enemmän esteenä on ollut a) en ole osannut päättää septum vai medusa, b) raskaus- ja imetysaikana en ottaisi lävistystä tai tatuointia ja c) olen tullut niin vanhaksi, että pelottaa! Hahhah. No, mieli on kallistunut tuon septumin puoleen jo aikaa sitten, mutta mua niin pelottaa, että se sattuu... Tatuoinnit ei kyllä jostain syystä pelota yhtään.



Septum-lävistyksestä on tullut nyt jonkin asteinen muotijuttu. Jos yhtään olette seurailleet meikkareita Instagramissa, ei varmasti ole jäänyt huomaamatta. Mulla aina nousee vähän karvat pystyyn, kun jostain tulee trendi. Sillon mä en ite haluis ottaa vaikka nyt tätä septumia, ettei vaan kukaan kuvittele, et oon ottanu sen siks, että se on muotia! Hölmöä, tiedän. Koska mitähän väliä silläkin olis? Tässä tapauksessa septum-trendi on ollut mulle vain eduksi: nykyään saa ihan huippumageita clip-on septum-koruja, joihin sitä oikeeta lävistysreikää ei tarvita. Jee! Mulle on erilaisia renkuloita kertynyt tän vuoden aikana muutama, ja nyt tilasin Savanni.comista pari lisää (näkyy postauksen kuvissa, linkki EI OLE mainoslinkki, tämä ei ole sponssattu postaus :-) ). Aivan ihania oli tullut valikoimaan, eikä ole hinnallakaan pilattu.



Senkin puolesta ehkä ihan kiva, että lävistykset on taas muodissa, ettei mulle tule liian teini olo, jos tykkään niistä. Välillä kyrsii kyllä ihan huolella, että on pienikokoinen ja nuorennäköinen. 26-vuotiaana toivoisin näyttäväni mieluummin 26- kuin 18-vuotiaalta. Ehkä viiden, kymmenen vuoden päästä olen vain iloinen asiasta. :-P Mut joskus nuorelta näyttäminen on uskottavuusasia. Esim. työelämässä on joskus tuntunut, ettei "näin nuorta" voi ottaa tosissaan, tai etten "osaa mitään", "ei voi olla kokemusta". Phuuh. Saa todistella itseään enemmän. Vaikka toki onneksi olen sellaisella alalla, jossa iällä tai ulkonäöllä ei ole niin paljon merkitystä; saa näyttää nuorelta ja persoonalliselta. ;-)

Tulipahan nyt vähän asian vierestäkin jaariteltua. Löytyykö sieltä ruutujen takaa lävistyksistä tykkäviä? Vai onks ne ihan  nounou?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti