tiistai 24. maaliskuuta 2015

Kotiäidin pikapiristys

Ja ei. Se ei ole kahvi. Eikä vaunulenkki, ei tässä tapauksessa edes kunnon yö- tai päiväunet. :-D Se on meikki! Ehkei toimi kaikilla, mutta mulla toimii. Ei sillä, ei meidän Eino niin huonosti nuku, että voisin sanoa olevani kuolemanväsynyt koko ajan. 23-06 välisenä aikana meillä herätään useimmiten vain kerran syömään, joten oon mä ihan pirtee pääasiassa. Siksi mua ehkä niin ärsyttääkin, jos naama näyttää joltain muulta kuin miltä tuntuu. Tai sit jos on tosi väsy, tulee jotenkin edes vähän pirteämpi olo, jos naamassa ei roiku kilometrin mittaiset silmäpussit, joita mulla kyllä harvoin onneks ees on... Jos oon ihan koko päivän kotosalla vaan ja kaksin Eikan kanssa, en ala meikkailemaan. Kuitenkin jos meinaan edes kauppaan lähteä tai joku on tulossa kylään, innostun tekemään pienen neljän tuotteen pikameikin. Tämän tekee nopeesti ja Eikka kiljuu (iloisesti) sen ajan sitterissä tai lelumatolla.

Tää meikki on aikalailla ollut mun arkimeikki myös työssä käydessä, joten soveltakaahan muutkin kuin mamislaiset tai kotiäidit. ;-) Kulmakivet tähän pikameikkiin on meikki- tai bb-voide, aurinkopuuteri/poskipuna, kulmaväri sekä ripsiväri. Itselläni on päivittäisessä käytössä se Lumenen CC-voide. Levitän sen sormin joko vain tarvittaville alueille, silmänympärykset ja nenänpielet, tai vaihtoehtoisesti ohuena kerroksena koko kasvoille. Väriä tähän talven kalpaisemaan (tämä ei varmasti ole oikea sana :-D ) naamaan tuo Natural Coden Mineral Bronze and Blush, jossa on samassa paketissa aurinkopuuteri ja lämpimän pinkki poskipuna. Aurinkopuuterin levitän isolla puuterisiveltimellä kasvojen reuna-alueille ja hiukan nenänkärkeen, poskipunaa poskille väriä tuomaan. Kulmat skarppaan Lumenen kulmakynällä sävyssä 2, sävyjä on kolme, 1 on harmaanmusta, 2 harmaanruskea, 3 vaaleanruskea, voisin esitellä nämä omassa postauksessaan. Kulmiin menee mulla tässä eniten aikaa, koska ne nyt on vaan niin TÄRKEET! Lopuksi vielä muutama kerros Lumenen Wild Curl ripsiväriä, joka taivuttaa, mutta mun ripsissä riittävästi kerrostettuna myös tuuheuttaa ripsiä mukavasti, mutta luonnollisesti. Ja tadaa, aamunaama on muutettu pirteäksi!


Pahoittelen kuvien laatua tai laaduttomuutta siis, ne on kuvattu puhelimella. Tärkein käy varmaan kuitenkin ilmi? Ihan kyllä katselen tuota meikitöntäkin nassuani, mutta fiilis on vaan vähän erilainen tällä ehostetulla versiolla... Tärkeintä on fiilistellä itteään välillä ihan ilman meikkiä, koska hei, se on sun naama ja kaunis myös ihan sellaisenaan! Meikillä onkin mun mielestä tärkeintä pyrkiä korostamaan omia parhaita piirteitä, ei niinkään piilottamaan tai häivyttämään jotain. Ehkä tässä on mulla takana myös joku pidän-itsestäni-huolta-vaikka-olen-äitiyslomalla-juttu. Mä rakastan meikkaamista, enkä halua sitä piirrettä itsessäni hukuttaa vaippakasojen alle.

Minkälainen on teidän arkilook tai onks siellä muita mammalomalaisia, jotka ehostaa myös ilman eritysempää syytä?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti