torstai 17. elokuuta 2017

Kimppatuotearvostelu - 5 miniarvostelua

"Tässä on viimeaikoina tullut osteltua kaiken näköistä. Omassa mittakaavassani aika paljon, varsinkin kun suurin osa ostoista on ollut puhtaita mielitekoja eikä niinkään tarpeellisuuksia. Ostolakko pämähtikin päälle, koska ei tässä oo taas mitään järkee. :-D Onneksi isoin osa ostoksista on ollut nappeja ja jäävät omaan meikkipussiin ja meikkipakkiin ihan pysyvästi käyttöön. Sit on myös parit ostokset, jotka ei olleet ihan niin nappeja. Tässä nyt tulee paatosta ostoksista!" Näin olen aloittanut tämän postauksen kirjoittamisen... vuosi sitten. :-D Jostain syystä postaus on jäänyt pyörimään luonnoksiin, enkä ole sitä koskaan julkaissut. Tekstit on luonnosteltu valmiiksi, mutta olettaisin, että tämä on jäänyt odottamaan kuvia (ja nyt osasta tuotteista on ihan vaan valmistajien kuvat minun ottamien sijaan). Ensin meinasin painaa roskiksen kuvaa, mutta sit mietin, että hei. Mähän voisin näiden ensifiilisten perään kirjoitella fiilikset nyt, kun tuotteet ovat oikeasti olleet enemmän käytössä!



Tämän Maybellinen Fit Me concealerin ostin, koska mulla on ollut tähän asti vain napissa olevia voidemaisia peiteaineita. Kaipasin arkikäyttöön jonkun helposti levitettävän lähinnä silmänalusille. Fit Me'hen tartuin edullisen hinnan ja suositusten perusteella. Oon lukenut tästä PALJON hyvää, nimenomaan siis, että tähän hintaan loistotuote! Ja kyllä, yhdyn hehkutukseen. Mulla ei ihan hirveesti ole tämän tyyppisistä peiteainesta kokemusta, joten vertailupohjaa ei oikein ole. Nappasin sävyn 15, joka on mun vaalealle iholle juuri sopiva. Peittää ainakin omat (ei niin kovin tummat) silmänaluseni todella hyvin ja tuntuu kosteuttavalta. Pysyy hyvin kevyelläkin puuteroinnilla. Olen käyttänyt tätä myös highlightina levittäen tuotetta myös hiukan poskipäille ja nenänvarteen. Tykkään ja todennäköisesti ostan uudelleenkin!
// Fit Me on edelleen käytössä. Toinen purkki menossa. Mikään superhyperjeejee-tuote tämä ei ole, mutta toimiva omilla kasvoillani. Talvenvaalealle iholle tuo sävy 15 Fair ei juuri tuo valoefektiä, mutta ei ole ihoani tummempikaan, joten toimii tarkoituksessaan vuoden ympäri. Hintaahan tällä on se 8-10 euroa ostopaikasta riippuen, mutta olisin valmis maksamaan enemmänkin, jos löytäisin jonkun paremman (vaaleamman) tuotteen. UD:n Naked skin concealer on seuraavana harkinnassa. Mut joo, kyllähän tuo Fit Me ihan ok toimii ja on helposti saatavilla, joten tulen varmasti ostamaan jatkossakin.



Meikkipakissani oli iso, mattaisten ruskeiden luomivärien mentävä aukko. Ensin pohdin ostavani hiukan isomman paletin, mutta päädyin kuitenkin tähän IsaDoran nelikkoon sävyssä Muddy Nudes. Olen itse IsaDoran luomivärien fani, koska hinta on suhteellisen edullinen, mutta suurimmassa osassa luomiväreistä pigmentti on erinomainen! Jopa nämä mattaiset luomivärit ovat samettisen tuntuisia, eivät liian kuivia ja pöliseviä. Muddy Nudes-paletin sävyt toimivat hyvin eritummuisilla silmämeikeillä häivytyssävyinä tai niillä saa tehtyä myös koko meikin mainiosti. Tummin sävy nelikosta saisi olla mun makuun vielä aavistuksen tummempi, mutta muuten olen oikein tyytyväinen ostokseeni. On ollut jo käytössä useasti.
// Tän IsaDoran nelikon jälkeen mulle on eksynyt myös UD:n Naked Ultimate Basics, jossa on loistavat mattaruskeat. Lisäks mulla on se Makeup Geek-paletti ja pr:nä on ilmaantunut muutama NYXinkin paletti. Ei siis ole ollut enää pulaa mattaruskeista. :-D Mutta tosiaan tämä IsaDoran Muddy Nudes nelikko on ollut mulla töissä pakissa ja NYXin Ultimate Warm Neutralsin ohella eniten käyttämäni paletti asiakkaille. Tosi kivat neutraalit ruskeat, just sellaisia turvasävyjä. Ja IsaDoran laatu luomiväreissä on kyllä kohtuullisen hyvä. Ei mikään ultimaattisen täydellinen, mutta tässä myös positiivista on helppo saatavuus. Ehkä en kuitenkaan juuri tätä palettia meinaa hankkia uudelleen, koska olen innostunut enemmän isommista ja laajemmista paleteista kuin tämmöisistä pienstä, 4 sävyä kattavista.



Kasvosiveltimiä mulla on vähän liian vähän, joten pientä täydennystä toi tämä iiiihana Real Techiques Bold Metals Collectionin poskipunasivellin. <3 Mulla oli samasta kokoelmasta jo Liisalta ostettu Flat Contour-sivellin, joten kaveriksi oli pakko ostaa juuri Bold Metals poskari. Halvemmallakin ois saanut jonkun perus Duroyn tai muun poskarin, mutta kun nämä Metalsit on niiiin kauniita. Sivellin on pehmeä, hiukan kärjestä kavennettu ja pienehkö. Tällä levittyy helposti poskipunat pienemmälle tai isommallekin alueelle. Ei valittamista! L'Oréalin Lumi Magique primerin ostin Karkkipäivän Sannin postauksen innoittamana. Siis totta kai on päästävä kokeilemaan itsekin, jos Suvi Tiilikainen sanoo, että lähes jokainen asiakas, jolle hän on ko. tuotetta kokeillut, on halunnut tuotteen myös itselleen. Enkä ihmettele! Tuote tuntuu iholla kosteuttavalta ja silottavalta ja antaa upean hehkun. Tämä todellakin tuo valoa iholle. Lumi Magique primeria voi käyttää yksinään, meikkivoiteen alla, siihen sekoitettuna tai voidemaisen korostuksen tavoin meikkivoiteen päälle taputeltuna. Sävy on aika valkoinen, joten tummemmalle iholle saattaa olla liian viileä ja näyttää harmahtavalta. Vaalealle iholle kuitenkin täydellinen. Tämä on hiukan vastaavanlainen tuote kuin Lumenen Ihon sävyn heleyttäjä, mutta tuo vain hehkun, ei sävyä ja päivetystä.
// RT:n Bold Metals siveltimiä olen poskarin lisäks hankkinut vielä puuterisiveltimenkin. Sekä se luomivärisivellin setti. Metallinen varsi on kaunis ja synteettiset karvat on niin ihanan pehmeät. Kaikkiin näihin olen ollut erityisen tyytyväinen, vaikka Zoeva onkin edelleen mun ykköspallilla meikkisiveltimiä vertailtaessa. Tuo Lumi Magique primer on ollut töissä mun meikkipakissa, joten omilla kasvoilla jäänyt vähälle käytölle. Asiakkaillekin olen ennemmin tykännyt valita Lumenen kosteuttavan ja heleyttävän primerin. Eli vaikka ensifiilis oli hyvä, on tuote jäänyt loppujen lopuksi aika vähälle käytölle. Jkissan no foundation routine-meikkiin tuo voisi kyllä toimia, joten saatanpa siirtää pois pakista mun pussiin, jos tulisi edes käytettyä loppuun, kun avaamisesta on jo se vuosi. :-P Tuskin ostan siis uutta (ja ihan kuin jostain olisin lukenut, että tämä olisi lopetettukin...?)



Biothermin Aquasource Everplump. Ensimmäinen selektiivisemmän kosmetiikan kasvovoiteeni ever. Tähän asti oon aina ostanut kaikenmaailman halpisrasvoja, jos alle kympillä saa niin hyvä. :-D Tästä Everplumpista tuli testeriläpyskä jonkun lehden välissä. Ensikokeilusta se oli menoa meikäläisellä! Voi olla, että talviaikaan tämä on ainoana kasvovoiteena liian kevyt, mutta nyt, kun ihon kosteustasapaino on parempi muutenkin, tämä on loisto tuote. On tietysti makuasia, pitääkö ylipäänsä tällaisesta koostumuksesta kasvovoiteessa; Everplump on geelimäinen ja ikäänkuin sulaa iholle kuin vedeksi jättäen jälkeensä supersileän tunteen, melkein kuin olisi juuri levittänyt primerin kasvoille. Jos ei pidä silikonin jättämästä tunteesta iholla, ei todennäköisesti pidä tästäkään tuotteesta. Itse rakastan sitä sileyttä. Joku epäili, riittäisikö kosteutusteho tämmösessä silkkarirasvassa mihinkään. Aquasource Everplump sisältää kuitenkin myös glyserolia ja hyaluronihappoa, jotka sitovat tehokkaasti kosteutta ihoon. Kuivaihoiselle kosteustehot ei välttämättä tässä riitä, mutta oma normaali/sekaihoni kiittää. Meikki levittyy tämän päälle kuin unelma ja iho näyttää Everplumpin jäljiltä todella kauniilta. Ja oonhan mä jo tätä Everplump-kohderyhmääkin: nuori aikuinen nainen, jolla ensimmäiset ikääntymisen merkit alkavat näkyä kasvojen iholla. Jippii. :-D Mun iho on ollut vähän epämääräisessä kunnossa viimeaikoina, joten olen välillä joutunut turvautumaan erilaisiin kikkoihin saadakseni sen taas kuntoon, joten ihan päivittäiseen käyttöön Everplump ei ole päässyt. Tämän tuotteen levittäminen on ollut kuitenkin jokaisella käyttökerralla todella nautinnollista, joten saattaa olla, että joudun ostaa tätä uudenkin purkin tyhjentyessä.
// Kuten tuolloin viime kesänä arvelin, tää Everplump ei ollut talvella tarpeeksi kosteuttava. Lumenen Hyaluroniseerumin kanssa meni välillä, mutta ison osan talvesta tämä purnukka seisoi hyllyssä käyttämättömänä. Osittain varmaan siksikin, että syksyllä sain suuren määrän Lumenen uutuuksia re-launchin yhteydessä. Keväällä Everplump tuli taas käyttöön ja olenkin ahkerasti koko kesän kosteuttanut ihoni aamuisin tällä. Edelleen rakastan tuotteen koostumusta ja raikasta tunnetta iholla. Purkista on ihan pienet jämät jäljellä ja mua harmittaa kun tämä loppuu! En tiedä vielä, raaskinko ostaa uutta tilalle. Vaikkei Biotherm ole kalleimmasta päästä, on 40 euroa kasvovoiteesta mielestäni silti aika paljon... Tarvitsisin pian myös uuden yövoiteen ja Everplump-sarjan uudehko yövoide kiinnostaisi myös. Jos oisin rikkaampi, en edes miettisi näiden ostamista, mutta pöh. (Paitsi hei, vielä näyttäisi olevan perjantaihin 18.8. asti elevenillä Biotherm -20%! Kääk, pitääkö mun tilata tää päivävoide ja sit se yövoide... :-D)



NYXin huulituotteet on mun heikkous. Voisin ostaa jokaikistä huulipunaa jokaikisessä sävyssä. No, harmikseni Soft Matte Lip creamit eivät pysyneet mun huulilla kovin hyvin. Mulla on kolme sävyä ja kaikkia olen kyllä käyttänyt, mutta enempää en nyt hanki, koska pysyvyyt on mulla heikohko. En kuitenkaan halunnut luovuttaa neste/voidemaisten mattahuulipunien suhteen, joten ostin kokeeksi myös Lip Lingerien sävyssä Embellishment ja Liquid Suede -punat sävyissä Amethyst ja Orange County. Lip Lingerie-kokeilu oli menestyksekkäämpi kuin Soft Mattet. Lip Lingerien koostumus on hiukan nestemäisempi ja se kuivuu mattaisemmaksi, pysyvyys omilla huulillani oli ihan jees! Huulipuna kesti huulilla lähes työpäivän loppuun. Ja ai että mä rakastan tuota kalman sävyä (kiitos vaan työkaveri-Markus tästä kuvauksesta :-D ). Näitä Lip Lingerieitä voisin siis haalia mieluusti lisääkin, miinusta siitä, että sävyvalikoima kattaa lähinnä nudeja. Siks sorruin ostamaan nuo Liquid Suedet, aaaaivan mahtavia värejä! Mutta se pysyvyys... PLÄÄH! Pigmenttiä näissä on tosi reilusti ja värit ihanat, mutta taas lähtee litomaan huulten keskiosasta alta aikayksikön. Tuo oranssi antaa sen enemmän anteeksi ja kuuden tunnin työpäivän kesti ihan ok, jos ei läheltä huulia tuijotellut. Violetin kanssa sen sijaan... oh noes. Raja on kuin viivottimella piirretty. Liquid Suedet tuntuu tosi kivalta huulilla ja kuivuvat mataksi, muttei kuitenkaan kuivaksi. Mut silti. Koko ajan vaan miettii, onkohan mun huulet jo ihan kauheen näköiset. Pitänee testata vielä pohjustuksen ja kynän kanssa, jos pysyisi paremmin. Taidan silti alkaa luovuttaa näiden nestemäisten mattapunien kanssa. Olo huulipunan olemassaolosta on vähän liian tietoinen näiden kans. Harmittaa, koska sävyt on ihania ja tykkään levittää huulipunan aplikaattorilla. Käytettävä noita kuitenkin on, joten raportoin, jos mieleni muuttuu. :-D
// Ajan kanssa mä oon päässyt vähän parempiin väleihin Soft Matte Lip creamien kanssa, niitä mulla on tällä hetkellä 5 sävyä. Lip Lingerieitä löytyy kuusi säyvä, joista olen tykännyt kaikista, mutta jotenkin mulla alkaa tulla nuo mattahuulet korvista ulos. Liquid Suedeitakin sain lisää jossain pr-paketissa, mutta ne ovat jääneet kaikki hyvin vähälle käytölle. Primerin kanssa toimivat vähän paremmin, mutta mun huulilla nuo vaan tuppaa lohkeilemaan rumasti, enkä voi sietää sitä, että huulet näyttävät ja tuntuvat kamalalta työpäivän aikana. Aina ei nimittäin ole aikaa korjailla huulimeikkiä, enkä halua näyttää ihan sutturalta. :-D Eli ei, minusta ja Liquid Suede-huulipunista ei tullut ystäviä pidemmänkään tutustumisen aikana. Silloin tällöin olen käyttänyt noita erikoisempien silmämeikkien teossa vähän niinkuin värillisten eyelinereiden tapaan.

Löytyikö näistä tuotteista jotain sun inhokkeja tai suosikkeja? Ja mitä tykkäsit tällaisesta hiukan erilaisesta tuotearvostelupostauksesta? :-)

4 kommenttia:

  1. Tosi kiva postaus, tällaisia lukee mielellään! Mulle toimii NYXin huulituotteista vaan Full Throttlet, ne pysyy kuin tauti :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ne! Ne kyllä pysyy, mut niissäkim mulla kuluu keskiosaan kauhee rantu. :-D Mun huulet on sen tyyppiset, että tuo kostee osa tulee aika pitkälle... ja siinä ei pysy. :-/

      Poista
  2. Rasvoittuvalle iholle fit me ei omasta mielestäni ainakaan toimi. Peittävyys myöskään ei ole kovin hyvä. Itse tykkään Collection Lasting Perfection peiteaineesta enemmän, pakkaus on samanlainen, mutta peiteaineen kestävyys ja teho täysin eri.

    -Laura/kosmetiikansuurkuluttaja.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo varmasti on näin. Tuo Fit Me onkin aika kostean oloista ja mulla iho on enemmän kuivuuteen kuin rasvaiseen taipuvainen. Varsinkin silmänalusilta.

      Poista