tiistai 26. huhtikuuta 2016

NYX Master Class

Tän postauksen kirjoittaminen on venähtänyt, vaikka halusin kirjoittaa heti tapahtuman jälkeen! Kävin siis reilu pari viikkoa sitten päiväreissulla Helsingissä. Sain kutsun NYX-lanseeraukseen sekä sen yhteydessä järjestettyyn Master Class-tapahtumaan. Olin kutsusta todella otettu, koska mä nyt en ole bloggaillut kuin reilun vuoden. Puntti alkoi tutista kuitenkin erityisesti siksi, että NYX Master Classin tähtivieraana oli jo usean vuoden ajan ihailemani Linda Hallberg! Tähän reissuunlähtöön liittyykin tarinaa, jonka haluan jakaa kanssanne. Tää ei ole kerrottuna ollenkaan niin hieno ja hauska juttu (varmaankaan :-P ), mutta kerron silti!



Sain siis ensin save the date-sähköpostin tapahtumasta. Huomasin jo heti, että päivä olisi sellainen, jolle mulla oli sovittu jo koko päivän kuvauskeikka. Kuulin kuitenkin parilta muulta bloggarilta, että myös Tampereelle olisi ollut tulossa NYX-tapahtuma tätä edeltävänä päivänä. Kuulin myös, että NYX-lanseeraukseen olisi tulossa Linda Hallberg, mitä en ole siis kertaakaan tainnut vielä mainita... :-P En meinannut pysyä housuissani ja laitoinkin Kuuselan Tarjalle sähköpostia, voisinko kaikesta huolimatta tulla Tampereelle, vaikka kutsun olin saanut Helsinkiin. No, tässä välissä ehti jo tulla postissa paperikutsu Helsingin tapahtumaan. Laitoin heti uuden sähköposti, koska en ollut ehtinyt vielä saada vastausta edelliseeni. Taas tiedustelin paikanvaihtomahdollisuutta. Alkoi jo hermostuttaa, koska LINDA, pakko päästä! Meni ehkä 15 minuuttia sähköpostin lähettämisestä, kun aattelin, että enhän mä nyt millään voi odotella mihinkään sähköpostiin vastausta. Aloin kaivella netin syövereistä Tarjan puhelinnumeroa. :-D Löytyi yksi numero, johon soitin pariin otteeseen, mutta kukaan ei vastannut. Sitten kaivelin Lorealin vaihteen numeron, johon kokeilin soittaa. "Hei, tavoittelisin Tarja Kuuselaa...?" Aattelin vain kokeilla onneani ja kyllä he mut Tarjalle yhdistivät. Hahhah. No sitten vähän nolona ja naureskellen selitin Tarjalle tilanteen, että olen perjantaina töissä ja kovasti haluaisin kuitenkin tapahtumaan päästä. Et mites se Tampere.. Sain kutsun Tampereelle puhelimessa, mutta samalla kävi ilmi, että Tampereen tapahtuma olisi iltatilaisuus Tampereen Sokoksella, eikä sinne ollut Linda tulossa. WHATTAAAAA. Siinä vaiheessa aloin olla jo epätoivoinen. Kerroin Tarjalle, että katsotaan tilannetta ja koetan järjestää itseni Tampereelle, kun olisi kuitenkin joka tapauksessa mukava olla lanseerauksessa jollain tavalla mukana. Puhelun jälkeen hypin melkein seinille, kun yritin keksiä ratkaisua, millä saisin jaettua itseni kahtia, jotta voisin tehdä työni täällä Jyväskylässä, mutta pääsisin myös NYX Master Classiin mukaan. Koska LINDA HALLBERG. :-D




Noh. Kuvittelin jo, että peli on varmaan pelattu tältä osin, mutta uskaltauduin silti soittaa kuvauspäivän kuvaajalle, onnistuisiko millään kuvausten siirto. Olin oikeasti todella häpeissäni, koska mulla ei todellakaan ole tapana omien oikkujeni takia siirrellä tällaisia. Varsinkaan, kun kuvaajan lisäksi oli 6 kuvattavan aikataulusta kyse. Ja kuvaus oli sovittu joskus melkein pari kuukautta sitten. Onneks kuvaaja oli (ja on) mun tuttu, ihana Emmi Virtanen, joten uskalsin kyllä rohkeasti ja rehellisesti ja ääni täynnä epätoivoa selittää tilanteen. Emmi nauroi mulle ja sanoi, että varovasti ehdottaa kuvattavalle, josko siirto olis mahdollista. Mä tietty vannotin, että soittaa HETI eikä kohta, että tilanne selviäisi pian. Mutta toki myös vakuuttelin, että työ on tärkeämpi ja jos siirto ei onnistu, niin kuvaus on ensisijalla. Meinasin ratketa liitoksistani. Oispa tän koko säädön saanut videolle, voin vain kuvitella, miten oon kävellyt ja hyppinyt ympäri asuntoa ja koettanut jaksaa odottaa lopputulosta. :-D Tähän mennessä tää koko tilanne on siis kestänyt ehkä vain tunnin... No te tiedätte, että mä pääsin lähtemään, joten tiedätte myös, että kuvauksen siirtäminen onnistui eikä edes pitkin hampain. Kiitos vaan joustosta vielä, Emmi ja Saija! ;-) Emmi nauro mulle puhelimessa, että miten voi joku olla noin innoissaan. Siis häh, eikse tajunnut, että siellä on LINDA! Heti sitten laitoin vielä Tarjalle sähköpostia, että hellurei, sain työt järjestettyä ja tulenkin sitten Helsinkiin. Yhtään en siis halunnut lähte. En yhtään. Ihan vähän vaan...




Mutta mutta, päivä oli huikea! Kannatti lähteä. Master Class-tilaisuus järjestettiin länsisatamassa. Tapahtuman alkuun käytiin hiukan läpi NYX-filosofiaa ja ajatusta tuotteiden takana. NYXhän käytännössä hoitaa koko tuotteiden markkinoinnin somessa ja käyttää malleinaan tunnettuja Instagrammaajia, tubettajia sekä blogaajia. Lisäksi tuotteita tuodaan markkinoille varsin nopealla tahdilla ja trendejä sekä asiakkaiden tarpeita seuraten. Tässä samalla kuunnellessamme saimme nauttia lounasta. Tämän jälkeen saatiinkin Linda lauteille. NYXin pohjoismaiden pr-vastaava haastatteli Lindaa hiukan alkuun ja sitten Linda meikkasi mallin luomaansa Full Throttle-lookiin. Oli ihan huippua päästä näkemään vierestä Lindan työskentelyä. Ja ehkä ihaninta oli se, kuinka Linda painotti sitä, ettei kaiken tarvitse olla täydellistä ja täydellisen symmetristä. Itse olen joskus liiankin ankara omaan kädenjälkeen nimenomaan symmetrian osalta...




Monta kertaa tilaisuuden aikana mietin, että mitäää ihmettä minä teen täällä ja miksi just MINUT on kutsuttu tänne?! Olen kuitenkin aika tuore blogikentällä ja mun lisäksi ainoastaan Glitz&Glam-Minna oli kauneusblogaajista paikalla. Ja Minna on tehnyt kauan! No, en valita. ;-) Lähtiessämme saimme mukaan pulleat goodie bagit, onneksi mulle ei ole ihan hirveästi aiemmin kertynyt NYXiä, joten kaikki pussissa oli mulle uutta. Länsisatamasta lähdimme vielä Sokokselle NYX-pisteen avaukseen. Tyylikkäästi ja vähän pröystäilevästi limusiinilla. :-D Ei oikein mun tapaista, joten vähän melkein nolotti nousta limosta Sokkarin ovella... Ääk. Mut hauskaa oli ja taitaa olla vähän NYX-tyyliä tuollainen näyttävyys. Sokoksella oli aikamoinen ryysis ja jotkut olivat jonottaneet useamman tunnin! Hui. Kyseessähän on kuitenkin pysyvästi Sokoksen valikoimassa oleva sarja. Seurani liuettua paikalta (mm. iihana, upea Henry!) kävin vielä yksin nautiskelemassa lasin kuohuvaa yläkerran ravintolassa, jossa nopeasti törmäsin myös Ilonaan ja Heidiin.

Muikea fanityttö med Linda <3 :-D

Tällä hetkellä musta tuntuu, että mä en millään saa kirjoitettua tähän tapahtumaan liittyneitä fiiliksiä mitenkään niin realistisesti. Muutenkin koko teksti tuntuu kirjoitetun samalla fiiliksellä, mikä vallitsis silloin päivän aikana, eli häkeltyneellä, iloisella ja ylpeällä. Oon nimittäin todella onnellinen, että olen saavuttanut tällaisen aseman blogini kanssa. En olisi vuosi sitten osannut toivoakaan kutsuja tapahtumiin tai mitään muutakaan. Toivottavasti edes puolet päivän hauskuudesta välittyy tekstin kautta. :-)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti